دانلود چگونه توانستم به دانش آموزانی كه درس ریاضی را دیر می آموزند آموزش دهم

چگونه توانستم به دانش آموزانی كه درس ریاضی را دیر می آموزند آموزش دهم

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
تعداد صفحات 19
حجم فایل 37 کیلو بایت
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

چکیده

وقتی كه بعدازچندین سال بازپایه دوم راگرفتم وباتوجه به نظر تمامی همكارانی كه دراین پایه فعالیت داشته اند، وهمه ی آنها اذعان كرده اندكه مبحث ساعت ،محور، اعدادزوج وفرد و…… برای دانش آموزان ونحوه ی آموزش این كاربرای آن هابحثی بسیارمهم است .همه ی همكارانی كه دراین پایه تدریس داشته اند معتقدبودندكه این مباحث تاسالهای بعدی نیزبدرددانش آموزان می خورندوبرخی تجربه های عملی مفیدی داشتند.نظرات آنها رایادداشت نمودم سپس به مطالعه چندكتاب واستفاده ازمطالب یكی ـدو سایت آموزشی اینترنتی پرداختم.ازبچه ها نیزنظرسنجی كردم كه تدریس درمحیط كلاس بهتراست یا حیاط مدرسه سپس با مدیرمدرسه هماهنگی كردم كه كدام زنگ ورزش ندارند .تا تدریس رادرحیاط انجام دهم.

مقدمه:

 ریاضیات بزرگترین میراث بشریت می باشند ، و ایجاد و ابداع آن صرف نظر از قواعد علمی و موارد استعمار از نظمی فکری همانند ادبیات و موسیقی که از مهمترین افتخارات آدمی است در جامعه امروزی به هر شاخه‌ای از علوم که بنگریم به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر و دخالت ریاضی را می بینیم و کمترین تأثیری که می توان داشته باشد ایجاد نظم افراد است . این شاخه از علوم نیز همانند تعلیم احتیاج به یادگیری مفاهیم ابتدایی و پایین دارد . امروزه اگر علمی را نتوان به زبان ریاضی بیان کرد علم نمی باشد . و این علم  چه از لحاظ  اقتصادی و اخلاقی حق علوم  فراگیران می باشد  پس به  نظرمی رسد با بهره‌مندی از امکانات و به کار بستن شیوه‌های مناسب آموزش توسط آموزگاران و با روش‌های متنوع و جذاب کودکان را به ارزش و اهمیت این درس علاقمند و مطلع نمود

آموزش ریاضی یعنی هر چیزی كه مربوط به آموزش و یادگیری ریاضیات می شود. سابقه آموزش ریاضی بعنوان یك رشته دانشگاهی به كمتر از یك قرن می رسد زمان شروع این رشته از هنگامی بود كه آموزش معلمان به دانشگاهها برده شد .

قبل از آنكه به آموزش ریاضیات و راهكارهای آن بپردازیم لازم است كه به معرفی ریاضیات بپردازیم ریاضیات چیست و با چه دیدی باید ریاضیات را درك كنیم.ریاضیات پیش آهنگ دانش هاست هر كس كه می خواهد درست بیندیشد و بهتر فكر كند ناگزیر است كه با ریاضیات آشنا شود. علمای ریاضی و دانشمندان در رشته های مختلف بر این باورند كه هر علمی كه زیر بنای دانش ریاضی نباشد علم نیست . بر اساس این اندیشه بزرگ باور فرهنگی مربیان ما در این راستا حائز اهمیت بسیار خواهد بودتا بتوانند بستر لازم را برای تعمیق این مؤلفه فراهم نمایند.در چنین شرایطی نظام تعلیم و تربیت می تواند مدعی و منادی احیاء دانش ریاضی بعنوان زیرساخت و مفروضه اصلی در تمامی دروس علوم پایه های تحصیلی باشد. در دنیای امروز علم ریاضی به منزله خون در پیكره عظیم سایر علوم می باشد.آموزش ریاضیات نه تنها یك علم است بلكه الگویی است برای آموزش صحیح سایر علوم .ذهن های خلاق ، مبتكر ،جسور به منظور پاسخگویی به سؤالات پیرامون خود بی شك منتج از یك نظام یافتگی است كه ماهیت دانش ریاضی این توانایی را خواهد داشت تا آن را احیا كند.فتح كرات آسمانی ، پرتاب سفینه ها ، ساخت زیر دریایی های هسته ای و ورود به دنیای فرا پیچیده با برخورداری از دهها ، صدها و هزارها تكنولوژی مدرن كه هر كدام پاسخگوی بخشی از معضلات جامعه بشری در این هزاره شگرف می باشد.از این رو می توان گفت آموزش صحیح ریاضی یعنی آموزش صحیح همه علوم. بنابرین آموزش ریاضیات از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

جعبه دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *