فایل کامل پاورپوینت مینرالها 27 صفحه

شما برای دریافت پاورپوینت مینرالها به سایت ما وارد شده اید.

قبل از اینکه به صفحه دانلود بروید پیشنهاد می کنیم توضیحات پاورپوینت مینرالها را به دقت بخوانید.

قسمتی از متن و توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت مینرالها بررسی مینرالها پاورپوینت جامع و کامل مینرالها کاملترین پاورپوینت مینرالها پکیج پاورپوینت مینرالها مقاله مینرالها تحقیق مینرالها

فرمت فایل: ppt

تعداد صفحات: 27

حجم فایل: 96 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل:

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 27 صفحه

مینرالها 1- ماكرومینرالها: كلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم، كلر و گوگرد

2- میكرومینرالها: آهن، روی، مس، ید، فلوئور، سلنیوم و….. . كلسیم را عموما می شناسید ومی دانید كه در استخوانها وجود دارد كلسیم فراوان ترین مینرال موجود در بدن است . حدود 50% کل املاح بدن را تشکیل میدهد و حدود 99% کلسیم بدن در ساختمان استخوانها و دندانهای ماست. تنها 1% ان دربقیه بدن وجود دارد كه همین یك درصد اعمال زیادی انجام میدهد مثلا انقباض همه ماهیچه های ما بسته به وجود كلسیم است . جذب ان درخون به صورت یون كلسیم واز دیواره روده صورت میگیرد . عاملی كه موجب افزایش جذب كلسیم میشود ویتامین دی است به همین دلیل قرص های مكمل كلسیم را با ویتامین دی تهیه میكنند . لذا اگر منابعی را كه دارای این دو عنصر است مصرف كنید كلسیم موجود درانها بهتر جذب می شود . عملكرد كلسیم در بدن ضربان قلب را تنظیم میكند .
بیخوابی را كاهش میدهد .
درتنظیم كار سیستم اعصاب بدن به خصوص در انتقال تحریكات نقش اساسی دارد .
كلسیم عامل استحكام استخوانهاست .
كلسیم برای عملكرد عضلات ضروری است .
انتقال پیامهای عصبی بواسطه یون كلسیم صورت میگیرد . كلسیم در یكی از مراحل انعقاد خون دخیل است . عوارض كمبود كلسیم عوارض كمبود كلسیم در كودكان راشیتیسم ‘ در میانسالان استئومالاسی و در بزرگسالان
استئوپروز است. كمبود شدید كلسیم انقباض شدید عضلات به حالت كزاز را به دنبال دارد كه ابتدا به صورت گرفتگی عضلات دیده میشود. و بیشترین اثر كمبود كلسیم پوك شدن استخوانها در سنین بالاست. كلسیم از راه پوست هم هدر میرود فعالیت زیاد در حرارت بالا وتعرق زیاد ‘دفع پوستی كلسیم را افزایش میدهد. منابع كلسیم : انواع لبنیات غنی ترین و بهترین منبع كلسیم هستند وكلسیم موجود در انها براحتی جذب میشود هر لیوان شیر300 میلی گرم كلسیم دارد كه یك سوم نیاز روزانه مارا تامین میكند .
ماست ‘ پنیر و بستنی نیز از شیر تهیه میشوند كلسیم قابل توجهی دارند ماهی نیز منبع خوبی برای كلسیم است ماهیهایی چون ماهی ازاد’ ماهی تن و ساردین مقدار مناسبی كلسیم دارند . بیشتر سبزیجات سبزرنگ كلسیم زیادی دارند . روناس’ اسفناج و كلم وكلم بروكلی و جعفری و بادام هم كلسیم زیادی دارد كه با كشمش وانجیر خرمای خشك میان وعده هایی مناسب ومقوی هستند . جالب است بدانید كه گوشتها ومیوه ها كلسیم زیادی ندارند .
میلی گرم نیاز روزانه: 1000 فسفر
حدود 700 گرم یا 22% كل مواد معدنی بدن انسان تشكیل میدهد كه 85% آن در ساختمان دندانها و استخوانها ست و باقی آن در بافت های نرم و سلول ها بصورت تركیب با آنزیم ها و درشت مغذی ها و سایر تركیبات. اعمال شركت در ساختمان استخوانها و دندانها
شركت در ساختمان DNA و RNA
شركت در تولید و مصرف ATP
شركت در ساختمان فسفولیپیدهای مغز وغشاهای سلولی
نقش تامپونی
فعال سازی مسیرهای متابولیكی بدن
فسفر
كمبود : نادر. مشابه علایم كمبود كلسیم بوده و شامل ضعف، خستگی، درد، بی اشتهایی، كاهش توده استخوانی و ریكتز مقاوم به ویتامین D و هیپوفسفاتمی
منابع غذایی: لبنیات، گوشت ها، غلات كامل، حبوبات، مغزها
نیاز روزانه: mg 700 كمبود منیزیم
حدود 60% منیزیم بدن همراه كلسیم و فسفر در استخوانها

مطلب مفید دیگر:  فایل کامل پاورپوینت انواع وزن و وزن ایده آل 57 صفحه

توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” پاورپوینت مینرالها ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – پاورپوینت مینرالها – با برچسب های زیر مشخص گردیده است:
دانلود پاورپوینت مینرالها;بررسی مینرالها;پاورپوینت جامع و کامل مینرالها;کاملترین پاورپوینت مینرالها;پکیج پاورپوینت مینرالها;مقاله مینرالها;تحقیق مینرالها

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *