مقاله بازار یابی و تعریف آن

مقاله بازار یابی و تعریف ان

دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
تعداد صفحات 19
حجم فایل 13 کیلو بایت
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

*مقاله بازار یابی و تعریف ان*


<< سایت‌اینترنتی www.Priceline .com یكی از پیشگامان در‌این شكل از حراج معكوس است . هیچ تضمینی وجود ندارد كه قیمتی كه شما پیشنهاد دادید كه بپردازید پایین تر از هر جای دیگر باشد كه ممكن است شما آن كالا را پیدا كنید . اما اگر آن قیمت مناسب باشد پس استقبال كنید . چند درصد از بلیط‌های خط هوایی پرایس لاین به عنوان جایزه به كمترین قیمت حاكم فروخته شد . به‌این دلیل كه مصرف‌كنندگان نمی‌توانستند پیشنهاد قیمتی پایین تر از آن بدهند .‌این مورد منبع اصلی سود برای‌این نوع از بازاریابی است . بعضی از سایتهای‌اینترنتی محصولات را با جایزه‌های بزرگی به قیمت واقعی می‌فروشند با قول تخفیف 100% از قیمت فروش 90 تا 60 روز دیرتر و بعد از زمانیكه درخواست شود . متأسفانه برای خریداران «بعداً» ممكن است كه به هیچ وقت تبدیل شود . از آنجا كه یكی از سایتهای مهم كه چنین كاری را می‌كرد تقریباً ورشكسته شده است . بعضی از نمونه‌های جذاب بازاریابی خیلی دور از واقعیت هستند .

 

<< خرید روباتها : سایت بزرگ جهانی به عنوان یك مكان بزرگ خرید است كه در حال جستجوی اقلامی‌است كه تجارتی را درون خود‌ایجاد كند . خرید روباتها نمونه‌ای برای سایتهایی چون www.mySimon .com ، دیدار از سایتها‌اینترنتی و جستجوی اقلامی‌كه مصرف كننده‌ها آنها را برای جستجو فرستاده اند می‌باشد . زمانی كه كالا پیدا شد ، سایت و قیمت به فردی كه آن را درخواست كرده فرستاده می‌شود . چیزی مشابه‌این مورد در سایتهایی كه بر اساس حراج صنعتی است اتفاق می‌افتد . داد و ستدها پیدا می‌شوند ، اما اندازه درستی و پیچیدگی موانع شبكه حتی بهترین روباتهای فروشی را با یافتن هر مكانی می‌فروشد . مشابه آن نیز در مورد تماس فروشندگان و خریداران صنعتی می‌باشد .

 

<< پورتالها : یك توقفگاه برای خرید اطلاعات و یا ارتباطات می‌باشد . www.aol .com  ، www.yahoo .com و (مایكروسافت) www.msn .com‌ اینها سه نمونه اصلی هستند . پورتال یك دروازه‌ای به شبكه ، فهرست كاتالوگ‌های اصلی و یك توقفگاه برای جستجوی تجارت به روش ساده تری می‌باشد . نتیجه بازدیدكنندگان زیادی در پورتهااست‌این باعث می‌شود كه پورتال داوطلب مستعد برای تبلیغات در شبكه باشد . تاكنون هیچ

نتوانسته است كه ارزش تبلیغات شبكه‌ای را تعیین كند . اما اگر افراد زیادی از یك تبلیغ دیدن كنند – حتی اگر زودگر باشد – ارزش تبلیغ را مشخص می‌كند ، و پورتال به هدف خود رسیده است .

این شركتها در میان تعداد كمی‌هستند كه به نظر می‌رسد نمونه‌های مفید و مناسب رشد و ترقی برای تجارت‌اینترنتی داشته باشند و آنها كاملاً بر اساس بازاریابی و خدمت به مشتری می‌باشد .

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

جعبه دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *